فسخ قرارداد مشارکت در ساخت چگونه است؟

تهمیرات تخصصی لوازم برقی و خانگی آریابهکار

فسخ قرارداد مشارکت در ساخت چگونه است؟

۲ بازديد

انقضای مدت قرارداد مشارکت در ساخت می تواند بنا به یکی از خیارات قانونی یا قراردادی ( اختیارات فسخ قرارداد ) باشد. که ضوابط و شرایط تحقق هر یک از خیارات متفاوت از دیگری است و بار اثبات وجود اختیار فسخ قرارداد و تحقق امکان اعمال حق فسخ با خواهان فسخ قرارداد مشارکت در ساخت است.  که مصداق بارز آن خیار شرط و خیار تخلف از شروط قراردادی می باشد.

گاهی اختلاف بین مالک و سازنده سبب فسخ قرارداد مشارکت در ساخت می شود، بنابراین چه خوب است مراحل قانونی این امر را بدانید. در این مقاله در مورد حق فسخ، شرایط فسخ، میزان ضرر و مراحل آن صحبت می کنیم. تخلف از شرط، فوت سازنده و یا ورشکستگی او و همینطور مصادره ملک از مهمترین عواملی است که سبب می شود تا حق فسخ قرارداد مشارکت در ساخت صادر شود. قانون یک سری اختیارات در این راستا دارد. وجود مشاوره حقوقی آنلاین سبب می شود تا اطلاعات افراد پیش از قرارداد بیشتر شود و کمترین میزان ضرر را متحمل شوند.

بعضی افراد به خصوص مالکان که تجربه و آگاهی کمتری نسبت به سازندگان دارند، تصور می‌کنند که در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، می‌توانند اقدام به فسخ قرارداد مشارکت ساخت نمایند. این تصور غلط است. قرارداد مشارکت از نوع قراردادهای لازم است و قرارداد لازم به این معنا است که هیچ یک از طرفین حق فسخ ندارند، جز در شرایط ویژه.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت آکادمی عمران مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.